Bardzo często zdarza się tak, że oferta danej firmy, która do tej pory była popularna i sprawiała wrażenie dopracowanej do perfekcji, nagle traci moc i klienci się od niej odwracają. Przyczynami takiego obrotu spraw mogą być najróżniejsze sytuacje: oferta mogła z biegiem czasu stać się przestarzała, bo nie była aktualizowana, albo na rynku mogła się pojawić lepsza, konkurencyjna propozycja, do której klienci skierowali swe kroki. Aby nie znaleźć się w sytuacji, w której nagle zaczynają topnieć przychody, warto trzymać rękę na pulsie.
Jednym z najlepszych sposobów na utrzymanie się na topie, są badania UX. Odnoszą się one do tzw. User Experience, czyli zadowolenia użytkownika podczas korzystania z usługi. Dzięki tym badaniom można sprawdzić, czy usługa przyciąga uwagę, na jak długo albo czy po drodze nie dzieje się coś, co odwraca klienta od dokonania zakupu. Ta wiedza, w połączeniu z badaniem przyzwyczajeń i pragnień konsumentów, pozwala modernizować usługę tak, by nigdy nie straciła świeżości.