Obecnie na rynku istnieje wiele rodzajów reklamy, którą mogą wykorzystywać przedsiębiorcy w zależności od budżetu i pożądanego efektu. Internetowa promocja firmy stała się już normą, ale marki nadal często wybierają zewnętrzną formę reklamy i stosują różnorodne sposoby, by przyciągnąć ludzki wzrok i zaciekawić grafiką czy hasłem, a w konsekwencji sprzedać usługę lub produkt.
Reklama zewnętrzna powinna się wyróżniać z szumu informacyjnego, z którym odbiorca spotyka się każdego dnia. Dobrym sposobem na zwrócenie uwagi konsumenta jest ściana LED – wyświetlane na niej obrazy płynnie się zmieniają, są żywe, kolorowe i w wysokiej jakości, dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologicznie ekranów. Interaktywność jest tutaj bardzo ważna, bo znacznie ułatwia zapamiętywanie przekazu. Inna propozycja to citylight – czyli podświetlane plakaty, umieszczane zazwyczaj w popularnych miejscach miasta. Ich główna zaleta w porównaniu z klasycznymi plakatami to widoczność przez całą dobę. Oryginalny sposób na promocję marki to także reklama ambientowa, w której wykorzystuje się elementy przestrzeni w kreatywny sposób, tak by zaskoczyć i wywołać emocje w odbiorcy. Jest to ciekawa, choć często kosztowna propozycja, skierowana bezpośrednio do konkretnej grupy docelowej.