Właściwe wyposażenie biura wiąże się z przystosowanie się do norm, które wymagają odpowiedniego sprzętu. Coraz powszechniej używanym urządzeniem jest niszczarka. Niektóre stanowiska pracy muszą być obowiązkowo zaopatrzone w tego typu maszyny, ze względu na kontakt z poufnymi materiałami.
Najbardziej znaną metodą niszczenia dokumentów polega na wykorzystaniu mechanizmu tnącego papier wzdłuż krawędzi. Unowocześnione mechanizmu potrafią także ciąć papier w poprzek, przez co jeszcze trudniej jest zmierzyć się z procesem odtworzenia pierwowzoru. Istnieją także niszczarki, które w swojej pracy wykorzystują metody chemiczne w celu zwiększenia skuteczności.
Aby spowodować, by ułożenie pociętego tekstu było jeszcze trudniejsze, dokument należy wkładać w taki sposób, by linie cięcia znajdowały się pod pewnym kontem w stosunku do linii tekstu. W przypadku niszczarek prostych zalecane jest także wymieszanie elementów pociętego dokumentu. Warto dodać także, że każdy narzędzie do niszczenia papieru, pozostawia na nim indywidualne cechy, co powoduje możliwość zidentyfikowania miejsca, w którym dokonano zniszczenia. Jeśli jednak codzienna praca nie wymaga niszczenia w tak zaawansowany sposób, a zakup tych narzędzi powodowałby duże koszta, należy zastanowić się nad sensem kupna, gdyż wtedy rozwiązaniem może być dzierżawa niszczarek.
Stroną internetową oferującą między innymi usługi związane z wypożyczeniem sprzętu elektronicznego jest: https://www.telekontrakt.pl/. Na portalach internetowych można znaleźć wszelakie informacje związane z działaniem i ofertą na rynku. Przed nabyciem sprzętu warto zapoznać się z usługami proponowanymi przez okolicznych sprzedawców.