Planowanie zasobów przedsiębiorstwa (ERP) to szeroki zbiór zintegrowanych aplikacji do zarządzania przedsiębiorstwem, które współpracują ze sobą, aby pomóc firmie zbierać, przechowywać i analizować dane ze wszystkich różnych procesów w organizacji.
Oprogramowanie ERP może być używane do księgowości, produkcji, zasobów ludzkich i zarządzania relacjami z klientami. Może również obsługiwać inne funkcje, takie jak zarządzanie łańcuchem dostaw i planowania zasobów przedsiębiorstwa.
Skrót ERP oznacza Enterprise Resource Planning (planowanie zasobów przedsiębiorstwa). Technologia ta rozwinęła się z próby integracji rozbieżnych systemów w jedno zintegrowane rozwiązanie.
Jeśli myślisz o wdrożeniu oprogramowania erp, ważne jest, aby dobrze poznać jego korzyści.
Jeśli Twoja firma ma wiele lokalizacji lub działów, system ERP może zapewnić informacje w czasie rzeczywistym na temat tego, co dzieje się w każdej lokalizacji lub dziale. Oprócz oszczędności czasu, może to zmniejszyć liczbę błędów, ponieważ każdy będzie wiedział, jaka jest jego rola oraz zadania w danym momencie.
Dzięki systemowi ERP będziesz w stanie przechowywać wszystkie dane dotyczące Twojej firmy w jednym miejscu. Zyskasz też możliwość udostępnienia ich zawsze, kiedy tego potrzebuje. To sprawia, że wszystko stanie się prostsze zarówno dla użytkowników wewnętrznych (takich jak pracownicy sprzedaży), jak i zewnętrznych (takich jak klienci).