Aromamarketing – na czym polega?
Life & Style
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Aromamarketing – na czym polega?

Co to jest?

Aromamarketing to stosunkowo nowa gałąź marketingu, która istnieje już od ponad 20 lat. Staje się coraz bardziej popularna ze względu na swoją skuteczność oraz fakt, że jest niedrogim sposobem na promocję firmy. Aromamarketing to wykorzystanie zapachu do wywołania emocjonalnej reakcji klientów.

Aromamarketing może być wykorzystywany na wiele różnych sposobów, od tworzenia przyjemnego aromatu na stoisku targowym do wykorzystania zapachów wbudowanych w opakowania produktów lub ubrania.

Jaki jest cel?

Celem aromamarketingu jest stworzenie pozytywnego skojarzenia pomiędzy Twoim produktem lub usługą a jego zapachem. Ideą tego skojarzenia jest to, że ludzie poczują się dobrze z Twoją marką już po samym jej powąchaniu!

Najczęstszą formą aromamarketingu jest stosowanie zapachów lub olejków eterycznych w środowiskach detalicznych, takich jak sklepy z artykułami gospodarstwa domowego i ogrodniczymi, sklepy odzieżowe i spożywcze.

Jeśli chcesz skorzystać z takiego rozwiązania, to sprawdź stronę: https://aromaprojekt.pl/aromamarketing/.

Historia

Aromaterapia istnieje od czasów starożytnych, ale dopiero w latach 80-tych, kiedy naukowcy zaczęli badać, jak zapach wpływa na ludzkie zachowanie, aromaty zaczęły być wykorzystywane na wiele sposobów, w tym w marketingu. Egipcjanie i Rzymianie używali olejków zapachowych, aby zamaskować złe zapachy i pomóc w zwalczaniu szkodników w swoich domach i firmach. Starożytni Chińczycy używali kadzidełek w świątyniach i restauracjach jako sposobu na wzmocnienie doznań klientów.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Kamień we wnętrzach – gdzie go stosować?
Kamień we wnętrzach – gdzie go stosować?
Kamień jako dekoracja wnętrz okazał się strzałem w dziesiątkę. Od wielu, wielu lat jest on powszechnie i niezwykle często wykorzystywany […]
Jaki oddzielić przestrzeń w ogrodzie?
Jaki oddzielić przestrzeń w ogrodzie?
Bez względu na to, czy posiadamy ogromny, czy też stosunkowo niewielki ogród, powinniśmy w nim wydzielić kilka stref, oddzielając przestrzeń […]
Jak motywować pracowników
Jak motywować pracowników
Zasady motywacji w pracy Motywacja pracowników jest tematem coraz częściej poruszanym, jednak jest to proces bardzo złożony. W pierwszej kolejności […]
Ostatnie wpisy