Reklama jest dźwignią handlu, jak to określa znane polskie powiedzenie. Jest w tym dużo prawdy, ponieważ odpowiednie wykreowanie marki oraz akcje promocyjne przyczyniają się do zwiększenia jej popularności oraz rozpoznawalności wśród konkurencji. Wśród czynników, które wpływają na reklamę można wyróżnić zarówno elementy związane z promowaniem usług, kadrę osób zajmujących się promocją danej firmy oraz uczestnictwo w różnego typu eventach (na przykład konferencjach, targach, wydarzeniach branżowych).
Dobra reklama powinna być widoczna dla obserwatorów i przyciągać uwagę. Powinny się na niej znajdować wszystkie najważniejsze informacje, ale nie powinna za bardzo wyczerpywać tematu – skłoni to osobę zainteresowaną do pogłębienia kontaktu, co da kolejne możliwości oddziaływań. Reklama powinna być czytelna oraz niezbyt skomplikowana, napisana językiem przystępnym dla przeciętnego człowieka oraz nie cechować się zbyt dużym nasileniem słów fachowych czy profesjonalnych, które są często niezrozumiałe. Dodatkowo wszystkie produkty reklamowe, które są udostępniane dla klienta powinny być dokładnie widoczne – można to uzyskać wykorzystując na przykład stojaki na ulotki a4, które cechują się świetną prezentacją. Dużą rolę odgrywa także sposób prezentowania treści – w tej kwestii bardzo wskazane jest postawienie na profesjonalnie przygotowane akcesoria, które ułatwiają przekaz i czynią go bardziej atrakcyjnym dla odbiorcy. Jest to na przykład trybunka reklamowa, która z daleka przyciąga wzrok i zainteresowanie obserwatora czy duże plakaty reklamowe (np. rollupach) – takie rozwiązania świetnie sprawdzają się na wszelkich wydarzeniach promujących firmę.