Skuteczność marketingu mierzy się wzrostem sprzedaży. Cel uświęca środki, które mogą być dowolne, jeśli tylko mieszczą się w dozwolonych granicach. Dlatego też każda strategia marketingowa różni się od siebie, dostosowując się do docelowej grupy klientów oraz preferencji firmy zlecającej działania reklamowe. Działania te nie muszą obejmować tylko spotów, billboardów czy akcji promocyjnych. Warto sięgnąć po mniej oczywiste i skromniejsze rozwiązania, które zagoszczą również w przestrzeni prywatnej klientów.
Interesującą formą mogą być samoprzylepne nadruki, które można umieszczać w różnych miejscach w przestrzeni publicznej. Raz umieszczone pozostają w swoim miejscu długo – są trwalsze i odporniejsze na warunki atmosferyczne niż plakaty. Ich zdobycie jest obecnie bardzo proste. W wielu przypadkach zamawiając naklejki online wystarczy jedynie przesłać format graficzny w formie pliku graficznego. Całą resztą, na którą składa się produkcja i wysyłka gotowych nalepek zajmuje się już firma realizująca usługę.
Ulotne jak ulotka? Niekoniecznie
Znane wszystkim z ulic i skrzynek pocztowych ulotki nie są lubianym przez wszystkich rodzajem komunikacji. Nie można jednak odmówić im pewnej wartości marketingowej. To często właśnie dzięki nim dowiadujemy się o atrakcyjnej ofercie kursów językowych w najbliższej okolicy czy o otwarciu nowego lokalu gastronomicznego na sąsiednim osiedlu. Planując wykorzystanie ulotek w celach promocyjnych należy dołożyć starań, by były one zaprojektowane z odpowiednią starannością.