Optymalizacja czasu polega na upewnieniu się, że wykorzystujesz go mądrze. Chodzi o to, aby mieć plan i trzymać się go. Im dłużej zwlekasz z rozpoczęciem optymalizacji swojego czasu, tym trudniej będzie zacząć. Będziesz musiał zrobić trochę badań, dowiedzieć się, jak najlepiej wdrożyć swój plan, a następnie faktycznie go wdrożyć. To wszystko zanim jeszcze zaczniesz widzieć rezultaty!
Ale jak zoptymalizować swój czas?
Jest na to kilka sposobów, ale najważniejsze jest, abyś podjął wysiłek, aby to zrobić.
Oto kilka wskazówek, jak można zoptymalizować swój czas:
- Zrób listę wszystkich rzeczy, które chcesz lub musisz zrobić w tym tygodniu i uszereguj je według ważności lub pilności (lub obu).
- Rób jedną rzecz na raz, aż zostanie ukończona, zanim przejdziesz do innego zadania (patrz wskazówka #4 poniżej).
- Pozbądź się wszelkich rozpraszaczy, aby nie kusiło Cię sprawdzanie Facebooka co pięć minut lub odpowiadanie na e-maile, gdy nie jest to pilne. Wyłącz powiadomienia w telefonie, zamknij wszystkie inne programy poza tym, nad którym aktualnie pracujesz, i zamknij wszystkie okna z otwartymi rozpraszającymi stronami, takimi jak portale społecznościowe, aby nie były widoczne na ekranie komputera po powrocie.
- Zautomatyzuj wszystko co możesz i oddeleguj zadania. Może zamiast samodzielnego sprzątania lepsza będzie firma sprzątająca Warszawa jest miastem, które dysponuje tego rodzaju usługami, wręcz od ręki. Pamiętaj, że Twój czas to pieniądz. Czasami lepiej zlecić jakieś zadania komuś innemu, aby samemu mieć czas na ważniejsze sprawy.