Większość firm, zwłaszcza tych początkujących nie dysponuje zbyt dużym budżetem na promocję i marketing. Z tego powodu podejmowane działania reklamowe muszą być dokładnie przemyślane. Prowadzenie skutecznej kampanii reklamowej nie musi być wcale drogie. Najlepiej zdecydować się na promocję w Internecie, która pozwala przy niewielkich kosztach dotrzeć do dużej liczby odbiorców.
Dobrym pomysłem jest z pewnością założenie strony internetowej i jej odpowiednie pozycjonowanie. Nie należy również zapominać o aktywności w serwisach społecznościowych. Promowanie się w takich serwisach nie jest drogie, a może przyczynić się do szybkiego wzrostu sprzedaży oraz rozpoznawalności firmy.
Tanim sposobem na reklamę w Internecie jest także wysyłanie maili do potencjalnych klientów. Chociaż tego rodzaju działania mają taką samą ilość zwolenników co przeciwników, umiejętnie przeprowadzone mogą okazać się niezwykle skuteczne.
Dobrym pomysłem na wyróżnienie własnej firmy jest dystrybucja gadżetów wśród partnerów biznesowych lub potencjalnych klientów. Takie gadżety jak breloki reklamowe czy długopisy reklamowe z nadrukiem nie kosztują wiele, a mogą wpłynąć na wzrost rozpoznawalności firmy.
Decydując się na zakup gadżetów przy niewielkim budżecie, należy wybierać takie produkty, które są tanie, a często używanie i użyteczne. Poza długopisem rolę gadżetu może pełnić np. smycz reklamowa. Szukając tanich sposobów na reklamę firmy, nie należy zapominać również o tradycyjnych ulotkach. Wydruk i dystrybucja nawet kilku tysięcy ulotek nie kosztuje zbyt wiele. Podobnie wygląda sytuacja, jeżeli chodzi o broszury reklamowe. Jest to jeden z najprostszych i najczęściej stosowanych sposobów dotarcia do potencjalnych klientów.