Powiedzenie, że reklama jest dźwignią handlu, zna chyba każdy, kto zajmuje się tą dziedziną. Tymczasem zasady jej tworzenia dynamicznie się zmieniają i obecnie naprawdę ważne jest, by potencjalnych odbiorców czymś zaskoczyć. Taką możliwość dają nowoczesne źródła komunikacji. Przykładem są kampanie IVR, które pozwalają wyróżnić e-maile i SMS-y na tle konkurencji. Badania specjalistów wskazują, że komunikat głosowy, szczególnie dopasowany do potrzeb odbiorcy, jest lepiej zapamiętywany niż tradycyjny komunikat tekstowy w postaci SMS-a. Ponadto zastosowanie VMS wraz z IVR otwiera szansę dwukierunkowej komunikacji z klientem. Jednocześnie nie wymaga angażowania konsultantów, co generuje oszczędność czasu, jak i pieniędzy.
Wiadomo już, że wiadomość głosowa zapada dłużej w pamięci odbiorców. Również dlatego, że kampanie masowe VMS w połączeniu z IVR, dają szansę na spersonalizowanie tychże wiadomości, niezależnie od liczby klientów. W ten sposób pozwalają rozbudować bazę nowych odbiorców. Klientowi łatwiej odsłuchać krótszą wiadomość niż prowadzić rozmowę telefoniczną czy przeczytać e-maila. Jednocześnie znajdują zastosowanie w budowaniu lojalności stałych klientów. Narzędzie sprawdza się zatem do tworzenia cyklicznych akcji promocyjnych, które skierowane są dla spersonalizowanej grupy odbiorców np. z okazji ich urodzin. W związku z tym relacja wykracza poza standardowe ramy sprzedaży, co pozwala przekonać do siebie koleją ich grupę.