Branding to przede wszystkim jakość. Nie ma wątpliwości, że markowe buty są lepszej jakości niż ich niemarkowe odpowiedniki. Pytanie, czy różnica w cenie jest uzasadniona, czy nie. Jeśli chodzi o buty, to markowe są zazwyczaj lepszej jakości niż niemarkowe. Istnieją pewne marki, które produkują wysokiej jakości, markowe produkty w przystępnych cenach, takie jak buty New Balance.
Aby odpowiedzieć na to pytanie, musimy spojrzeć na dwie rzeczy: jakość materiałów i jakość wykonania.
Markowe buty zazwyczaj wykorzystują lepsze materiały w porównaniu do niemarkowych, ponieważ mają dostęp do większej liczby dostawców po niższych kosztach. Ci dostawcy są często wyłączni dla marek i mogą być wykorzystywani tylko przez nie. To pozwala im oferować większą różnorodność w swoich produktach, jednocześnie utrzymując marże zysku, które są niższe niż w przypadku produktów niemarkowych.
Drugą rzeczą, która odróżnia markowe buty od ich niemarkowych rywali, jest poziom rzemiosła zaangażowanego w ich wykonanie. Dobra para skórzanych butów będzie wykonana ręcznie przy użyciu tradycyjnych technik, które były przekazywane przez wieki – technik, które nie mogą być odtworzone przez maszyny lub zautomatyzowane procesy, nawet jeśli byłyby one zdolne do wytworzenia tak wysokich standardów jakości.
Te dwa czynniki łączą się, aby markowe buty były warte tego, co kosztują: nie chodzi tylko o to, aby płacić więcej za etykietę, ale płacić więcej za coś, co zostało wykonane z troską i uwagą, coś, co będzie trwać dłużej niż jego tańszy odpowiednik.